Ivica Skočić: Naša peteročlana obitelj skoro dvadeset godina uživa u zajedničkim obiteljskim pustolovinama

Ivica Skočić s obitelji. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Razgovarali smo s Ivicom Skočićem, direktorom marketinga u Coca-Coli za područje Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine, koji je, kako kaže, u sretnom poslovnom braku skoro 20 godina. No, isto tako Ivica je i sa suprugom Mirelom u sretnom braku skoro 19 godina

Osim ove dvije uspješne i dugoročne veze, kako nam Ivica ističe, ima i troje djece, kćeri Luciju (18) i Gretu (15) te sina Niku (13). Iako Ivica i Mirela oduvijek putuju zajedno, u većem broju, dakako, otkrivaju ljepote svijeta od rođenja njihove djece.

Ivica i Mirela Skočić.
Ivica i Mirela Skočić. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Ivica ima i brojne hobije koji ga čine aktivnim – trči maratone i trail utrke, kuha i voli gastronomiju, voli putovati i fotografirati pa je sve to spojio u jednu cjelinu. A sve to jasno znamo zato što sa svojim pratiteljima i prijateljima na društvenim mrežama često objavljuje male putopise i jako puno fotografija.

Obitelj Skočić na zajedničkom putovanju u Provansi.
Obitelj Skočić na zajedničkom putovanju u Provansi. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Često putuje i poslovno i privatno, a poslovne obaveze sa željom za provođenjem više vremena s obitelji Ivica usklađuje zahvaljujući efikasnoj organizaciji: „Vrlo sam pragmatičan i brz u donošenju odluka, znam što želim i volim, prioritiziram vrlo dobro pa sam uspio uskladiti da i svi oko mene uživaju u putovanjima i poslovno i privatno. Ljubitelj sam godišnjih odmora i nikada mi se u dvadeset i dvije godine radne karijere nije dogodilo da ne iskoristim cjelokupni godišnji odmor. Često volim uzeti slobodan petak pa organiziramo kratko vikend-putovanje.“

Zipline.
Hrabra Greta na ziplineu u Dubrovniku. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Omiljene destinacija za obiteljska putovanja

Ivica ističe kako su im za planirana obiteljska putovanja posebno drage destinacije koje uključuju izvrsnu gastronomiju, raznolike prirodne ljepote i bogatu povijest. Dodatan bonus su, dakako, i sportske aktivnosti poput maratona ili nogometne utakmice. No, za sve je potrebna dobra organizacija, ali i razumijevanje potreba i očekivanja ostalih članova obitelji: „Vrlo je važno planirati putovanje, potražiti savjete drugih putnika, informirati se na društvenim mrežama te pratiti vremensku prognozu. No, s druge strane, moram priznati da su se neka naša najbolja i najzanimljivija obiteljska putovanja dogodila bez previše detaljnog i pretjeranog planiranja. Plan, dakako, mora postojati, ali mora biti i nekih granica da se ne pretjera s must visit listom, tj. da se ne postave prevelika očekivanja od putovanja.“

No, neka putovanja na njihovu obitelj ostavila su poseban trag.

Ivica Skočić s obitelji.
S lijeva na desno: Greta, Lucija, Ivica, Mirela i Niko Skočić u Cinque Terre. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Od Dolomita do Pariza – destinacije koje su svima ostale u posebnom sjećanju

U 2018. godini Dolomiti, Lago di Garda, Toskana, Provansa, Pariz, a potom u 2020. Barcelona, destinacije su koje su obilježile njihova nezaboravna obiteljska putovanja. Svaka od njih ostavila je poseban pečat u njihovim sjećanjima, a evo i zašto: „To je bilo putovanje dugo 5.914 km u kojem smo uživali apsolutno svi, a uključivalo je sve elemente koje mi kao obitelj volimo. Nismo imali potpuni plan prije puta, ali smo tijekom puta dodavali na popis destinacije koje ćemo posjetiti. Ta spontanost nas je apsolutno oduševila jer smo neke smještaje doslovno rezervirali vozeći se prema njima, uz veliku dozu sreće s raspoloživošću kapaciteta koji nam odgovaraju.“

Tvrdi, pamte i danas nezaboravne pejzaže Dolomita gdje su planinarili, a Ivica je i trčao utrku na 48 km te nastavlja: „Pamtimo okuse odlične gastronomije, prirodu Lago di Garda jezera i zabavu u Gardalandu.“

Obitelj Skočić u Parizu.
Obitelj Skočić u Parizu. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Iznenađenje za djecu s dodatnih 48 sati Pariza i Disneylandom

Za Sienu, kaže, odavno im je bila najdraži grad u Toscani, a tog su puta osjetili i atmosferu utrke Palio: „Vozili smo se tragovima gladijatora i uživali u fantastičnim pejzažima Val d’Orcie. Jeli smo po ulicama Firenze. Uživali u bojama Cinque Terre i proveli divno popodne u Portofinu. I nakon toga umarširali u Provansu.“

Lanzarote – raj na zemlji sada dostupan i iz Zagreba!

Piknik u Provansi.
Piknik u Provansi. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Provansa je, kaže, bila iznad svih očekivanja, a srećom dekica za piknik im je uvijek u automobilu: „Još pamtimo vožnje uz polja lavande, dok u autu sviraju francuske šansone i spontani piknik uz ružičasta vina iz Provanse i male zalogaje“, te nastavlja: „Potom spontano, umjesto da se iz Provanse vratimo kući, odlučili smo djecu iznenaditi s dodatnih 48 sati Pariza i Disneylandom.“

Vers-Pont-du-Gard
Vers-Pont-du-Gard, Francuska. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

No, tu iznenađenjima nije bio kraj, objašnjava nam Ivica: „Kada smo se vraćali kući, sjetni i s brojnim uspomenama, dogodilo se još jedno nevjerojatno iznenađenje. Dobio sam poziv da svjedočim finalu svjetskog nogometnog prvenstva u Moskvi. Došao sam kući, promijenio kofer i odletio na još jedno nestvarno putovanje. Ta tri tjedna ćemo zauvijek pamtiti, a djeca ih uvijek rado prepričavaju i prisjećaju se tih trenutaka. „Zazivaju i reprizu“, sa smiješkom dodaje.

Lucija i Niko Skočić.
Lucija i Niko Skočić. (Foto; privatna arhiva, Ivica Skočić)

Nezaboravna Barcelona – zahvaljujući supruzi i sportskim događajima

Često se na društvenim mrežama nasmijemo Ivičinim šalama, a ne izostaju ni one na račun simpatične supruge, koja Ivicu itekako zna iznenaditi – po njegovoj mjeri

„Kada te žena nazove s informacijom da se 18. ožujka u Barceloni održava ujutro maraton, a navečer utakmica Barcelona – Real Madrid, onda znaš da si uspio u bračnom životu“, našalio se Ivica te dodao: „Upravo je tako Mirela najavila svoju želju da cijela obitelj otputuje u Barcelonu. Proveli smo pet nezaboravnih dana. Maraton je bio monumentalan i nezaboravan, isto kao i odlazak sa sinom na utakmicu koja se zove – El Clasico, a nabava karti bila je prava avantura. Djevojke su uživale u šetnji predivnim ulicama Barcelone, maštajući o tome kako bi bilo divno tu studirati i živjeti.“

Novi Zeland: Putovanje na koje ćete otići samo jednom u životu, ali pamtit ćete ga zauvijek!

Okusi Barcelone.
Okusi Barcelone. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

S obzirom na to da su u njihovoj obitelji svi gurmani, nisu izostale ni degustacije omiljenih im jela, a za svaki obrok tijekom tih dana, kaže, bio im je preukusan jer su veliki ljubitelji mediteranske i španjolske kuhinje. „La Boqueria (najpoznatija tržnica u Barceloni) je bila mjesto kojem smo se iznova vraćali. Izdvojio bih i poslijepodne u Parku Güell, gdje smo napravili mali piknik uz zvukove uličnih svirača. Cijeli park je jedna izuzetna umjetnička cjelina s panoramskim pogledima na cijelu Barcelonu. Bez obzira na to što je bila sredina ožujka, sin i ja smo iskoristili priliku i da se okupamo na Barceloneti. Jer što je život, vengo fantažija!

Ivica Skočić s obitelji u Barceloni.
Ivica Skočić s obitelji u Barceloni. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Svaka uloga je važna, uključujući i voditeljsku ulogu djece na putovanjima

Opuštanje i zabava cijele obitelji već su dugo u primarnom fokusu obiteljskih putovanja. Ipak, istraživanja pokazuju da određeni dio obiteljskog odmora treba biti posvećen i zadovoljavanju individualnih potreba roditelja i djece.

Na naše pitanje, kako potiču djecu na istraživanje i razumijevanje različitih aspekata kulture i povijesti tijekom obiteljskih putovanja, Ivica odgovara: „Pokušavamo im dati ulogu vođe puta, kako bi se pripremili i istraživali malo više lokalne relevantne činjenice. Isto tako, kada obilazimo gradove i lokacije, pokušavamo pripremiti i neke kratke pričice koje dijelimo s njima. Na svakom putovanju puno pješačimo pa se djeca mogu uvjeriti u različitosti koje svaka kultura donosi.“

Obitelj Skočić u Parizu.
Obitelj Skočić u Parizu. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Kažu da je dobra priprema pola posla, ali ponekad nije jednostavna. „Iako se pripremamo prije puta, svakako iskoristimo i vrijeme provedeno u avionu ili automobilu, kako bismo shvatili individualne potrebe svakog putnika u obitelji. Nije lako udovoljiti svim potrebama, ali trudimo se da ih većinom ispunimo. Nismo baš svaki put uspješni, ali svi članovi obitelji uvijek su zadovoljni. A to je najvažnije“, zaključuje Ivica.

Iznenađenje za djecu – posjetu Parizu. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Putovanja su emocije, ali i odličan alat za povezivanje svih članova obitelji

Ivica kaže da tijekom njihovih brojnih putovanja ima milijun posebnih trenutaka koji su mu ostali u sjećanju, a jedno koje posebno pamti, dolazak je u Pariz iz Provanse: „Djeca nisu znala kamo idu. Nisu baš ni obraćala pažnju na znakove na autocesti. Parkirali smo u neku podzemnu garažu pored stanice metroa. Podzemnom smo željeznicom došli ispred Eiffelovog tornja. Taj moment iznenađenja i radosti u dječjim očima ne mogu zaboraviti i uvijek mi probudi emocije.“

Zato, kaže, vjeruje da svako putovanje mora imati neke elemente iznenađenja koji nastaju uz optimalnu dozu planiranja.

Aktivan odmor za cijelu obitelj između spokojnog jezera i moćnih planina: uživajte u veličanstvenoj prirodi jezera Lago di Garda

Ivica i Niko Skočić.
Ivica i Niko Skočić na Santiago Bernabeu stadionu u Madridu. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Obiteljski turizam pruža mogućnost jačanja obiteljskog zajedništva i veza te stvaranje lijepih i dugotrajnih uspomena u okruženju neopterećenom svakodnevnim obavezama roditelja i djece, prvenstveno poslom i školom, a isto nam potvrđuje i Ivica: „Putovanja su odličan alat za povezivanje svih članova obitelji. S obzirom na to da sam zbog posla često odsutan, putovanja su mi u zadnjih dvadeset godina bila odlična prilika da popravim odnose s djecom i više se s njima povežem. Sa suprugom također. Iako je ponekad na putovanjima bilo dosta nesuglasica među djecom, smatram da im je to pomoglo da nauče bolje upravljati međusobnim odnosima.“

Okusi Pariza, Francuska.
Okusi Pariza, Francuska. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Gastronomske putešestvije s davno zaboravljenim namirnicama i okusima koji „traju“

Ivica ne skriva ni da obožava kuhati i jesti. To je razvidno iz njegovih objava na društvenim mrežama, a objašnjava nam – voli i eksperimentirati

„Lokalna kuhinja mi je uvijek prioritet. Na posljednjem putovanju u Parizu otišli smo u restoran u kojem nitko ne govori engleski. Tabla s jelima bila je na francuskom jeziku. Malo nas je konobar čudno prihvatio kada je shvatio da smo stranci. Ali kada smo počeli naručivati, odmah nas je zavolio. Bilo je na meniju raznih iznutrica, leđne moždine, tripica, jela koja su davno voljeli i kraljevi, a danas ih mnogi izbjegavaju jer ne žele eksperimentirati.“

No, Ivica kaže, brojne destinacije su mu ostale urezane u sjećanju po gastronomskom doživljaju: „Italija, Francuska, Španjolska, Portugal. Ne nužno tim redoslijedom.

Okusi Pariza, Francuska.
Okusi Pariza, Francuska. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Ako moram birati, onda Italija. Jednostavnost jela s dubokim poštovanjem tradicije i korištenjem lokalnih namirnica je nešto što me oduševilo. Isto tako, dosta tih jela brzo sam naučio i kod kuće pripremati. Obožavam jednostavnost tjestenina poput carbonare i cacio e pepe, ali i mnoštvo detalja i sitnih koraka koje moraš poštovati da ti jelo ispadne savršeno.

Burano, Italija.
Burano, Italija. (Foto: iStock)

Strastven sam jako i oko pripreme savršenog rižota. I buzara. Izdvojio bih tu područje Venecije jer ima utjecaj i našu kuhinju. Na otoku Burano u konobi Gatto Nero pojeo sam najbolju tjesteninu s grancigulom u životu. Okusi su mi plesali po nepcu do Zagreba. Više od pet sati nakon ručka. Pamtim i odličan crni rižoto iz Lisabona, morske delicije Barcelone, genijalan sendvič na Jazz festivalu u Provansi i male skrivene bistroe Pariza“ te zaključuje: „ali jako volimo i našu, hrvatsku, lokalnu hranu.“

Ivica Skočić s obitelji.
Obitelj Skočić obožava istraživati nove okuse na putovanjima. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Od zahtjevnih nepca do pravih malih gurmana

Brojna izvješća za 2023., poput American Express Global Travel Trends Reporta, Unilever Food Solutions i TouchBistro Diner Trends Reporta, upućuju na to da su putovanja usmjerena hranom sve popularnija.

Što se tiče hrane, Ivica kaže, ne može tvrditi da su djeca oduvijek bila gurmani tijekom putovanja, ali uvijek su ih poticali da probaju ono što tata i mama naručuju

Donosimo popis deset zagrebačkih restorana s igralištima za djecu za vesela obiteljska blagovanja

Ivica Skočić veliki je gurman koji voli eksperimentirati s jelima.
Ivica Skočić veliki je gurman koji voli eksperimentirati s jelima. (Foto: Art’otel Zagreb, privatna arhiva, Ivica Skočić)

„Igrala su djeca nekad na sigurno, s bečkim odreskom ili nekim fast foodom. Ali s vremenom im se apetit prema različitim okusima otvorio i spremni su eksperimentirati i isprobavati razne nove delicije“ te naglašava: „Veseli me što i doma kuhaju i uče nova jela čemu su zasigurno jako pomogla putovanja.“

No, kada je riječ o odabiru restorana, Ivica nije baš sklon kompromisima, a istraživanja su ga dovela u mnoga tajna gurmanska mjesta skrivena od javnosti.

Ivica i Mirela Skočić.
Ivica i Mirela Skočić u Barceloni. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

„Koristim preporuke prijatelja gurmana, vodiče na internetu, društvene mreže. Ne volim baš previše kompromise na putovanjima oko izbora restorana jer vjerujem da ne treba propuštati priliku i trošiti novce na prosječnu hranu. Ne mogu se pohvaliti da smo zbog djece išli u family-friendly restorane ili u turistički razvikane restorane, nego su se djeca više prilagođavala nama.“

Okusi Pariza, Francuska.
Okusi i mirisi Pariza, Francuska. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Okusi i mirisi lokalne ponude i živopisnih tržnica

Što se pak tiče sudjelovanja u lokalnim običajima, za njih kaže da ih najviše doživljavaju na putovanjima prilikom posjeta tržnicama. „Posebno bih tu izdvojio iskustvo iz Provanse gdje su tržnice mobilne, duge i po kilometar i sele se iz grada u grad. Na svakom mjestu možeš probati izvrsnu hranu i popričati s kuharom o sastojcima i receptu.“

Vinarija Antinori.
Vinarija Antinori, vinska regija Chianti, Toskana. (Foto: iStock)

Što se gastronomije tiče, Ivica dobro zna da se ona treba sljubiti s najfinijim pićima pa su tako vinarije uvijek dio svih njihovih putovanja, posebno onih koje nude i neku hranu.

„Jedno od nezaboravnih iskustava doživio sam u Toskani u Vinariji Antinori. Vinarija spaja višestoljetnu povijest, arhitektonsko je čudo, smješteno u prekrasnim krajolicima Toskane, vina su spektakularna, a u sklopu vinarije je i bistro s Michelinovom preporukom. Pamtimo i vožnju Provansom gdje su vinarije doslovno svakih nekoliko stotina metara uz cestu“ i dodaje: „Tamo smo se jako zaljubili u ružičasta vina.

Ivica Skočić s obitelji na skijalištu Krvavec.
Krvavec, Slovenija (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

O tehnologiji i putnim planovima za ovu godinu

Ivica ističe kako često koristi internet stranice koje mu pomažu u pronalasku atrakcija i restorana, kao što su: TripAdvisor, Culture trip, Taste Atlas i Google. No, također se oslanja i na jednostavne pretrage prema interesu, kao što su 72 hours in Barcelona. Tu kaže, nađe odlične savjete kako optimalno iskoristiti vrijeme.

Tajland, Railay West Beach, pokrajina Krabi
Tajland, Railay West Beach, pokrajina Krabi. (Foto: iStock)

Što se tiče istraživanja nekonvencionalnih destinacija i izlaska iz uobičajenih turističkih ruta, Ivica ističe da sanjaju i neko putovanje izvan Europe, na destinacije koje su jako dobro istražili. Tajland, Japan i Kenija su im pri vrhu popisa, a evo kakvi su im planovi za ovu godinu: „Proveli smo nekoliko dana na snijegu u Sloveniji koju jako volimo. Krvavec nam pruža sve što trebamo. Bilo nas je trideset i dvoje, 18 odraslih i 14 djece. Optimalna količina skijanja, zabave, kuhanja i druženja. Putujući cirkus.

Ivica Skočić s obitelji, Krvavec.
Obitelj Skočić s prijateljima na skijalištu Krvavec, Slovenija. (Foto: privatna arhiva, Ivica Skočić)

Planiramo ove godine posjetiti Dubrovnik i makarsku rivijeru tijekom svibnja i početkom lipnja kada nema gužve, a može se lijepo uživati pa čak i kupati. Ljetni odmor ćemo provesti na Hvaru, a možda ponovimo i road trip preko Pelješca sve do Durmitora jer volimo spajati more i planine.“

Ronda, Španjolska.
Ronda, Španjolska. (Foto: iStock)

Od inozemnih putovanja vjeruje da će organizirati neko putovanje u Španjolsku. Na popisu Ivičinih želja, radi trčanja obožavanih maratona, su Valencia i Malaga. Ipak, kaže, prednost daje Malagi jer bi volio posjetiti i istražiti Andaluziju. No, Ivica voli i spontanost pa ne sumnjamo da mu se možda „spontano“ dogodi i neko od putovanja na drugi kontinent. Tajland, kaže, već dugo prizivaju, a mi im samo možemo poželjeti najljepše obiteljsko putovanje i pune baterije na mobitelima da možemo pratiti njihove objave na društvenim mrežama i uživati zajedno s njima.

Ako ti se svidio ovaj članak podijeli ga s drugima: